duminică, 26 decembrie 2010

Prietenii mocanitei


Am primit un mesaj foarte frumos din partea "Prietenilor mocanitei" si m-am gandit ca aici este cel mai bun mediu pentru a transmite si celorlalti entiziasti ai liniilor inguste mesajul celor de la Sibiu si Agnita.

Anul 2010 a avut evenimente deosebite, cu "noua" locomotiva 764-243 pe CFF Comandau si Moldovita, cu trenuri turistice zilnic (in sezon) pe CFF Viseu de Sus, cu aniversarea a 100 de ani a liniei Sibiu - Agnita, a "XX-a Intalnire Internationala de cale Ingusta 2010" ce s-a desfasurat anul acesta in Romania si, nu in ultimul rand trenurile speciale de Craciun si Revelion de pe CFF Viseu de Sus si Gura Humorului.

Sper ca in 2011 sa avem si mai multe locomotive cu abur in functiune si, poate, chiar mai multi kilometri de linie ingusta functionali. Poate niste proiecte noi?

Pana atunci insa ma alatur urarilor primite din partea asociatiei "Prietenii Mocanitei" si sa avem in 2011 cat mai multe calatorii, proiecte si imagini deosebite! La multi ani!

marți, 14 decembrie 2010

Daca treceti prin Busteni

Busteni Narrow Gauge Electrical Train
Busteni Narrow Gauge Electrical Train
Busteni Narrow Gauge Electrical Train

Pana nu demult trenul electric de linie ingusta de la Busteni era bine pazit in interiorul curtii Fabricii de hartie si nu aveai voie sa te apropii de el sa-l fotografiezi.


Exista cateva imagini de colectie si o foarte buna istorie a acestei linii realizata de Serban Lacriteanu in cartea "Walder&Dampf II", autori Hans Hufnagel si Roland Beier, Viena 1993, dar in afara de aceasta mai nimic bine pus la punct. Pe YouTube sunt postate niste filme facute din mana, unul din ele reusind sa arate atmosfera de lucru din anii '90-2000.
Imi amintesc ca prin 1997 am facut o vizita la fabrica, dar la poarta am fost obligati sa lasam orice aparate de inregistrare. La vremea aceea locomotiva inca mai functiona si din cand in cand putea fi vazuta traversand DN1 intre cele doua fabrici.
Astazi fabrica veche nu mai exista (desi era monument de arhitectura) iar partea mai noua ii va urma soarta fiind neproductiva inca de prin anul 2000.
Cu toate acestea pe peronul garii Busteni se gaseste din aceasta luna una din locomotivele electrice ale acestei linii si un vagon despre care se spune ca este original. Daca pana acum v-ati chinuit si ati riscat sa faceti fotografii prin sau peste gard de acum le puteti admira pe un cupon de sina, vopsite si lustruite pe peronul garii. Dar oare mai au aceeasi valoare?



=====================
Foto: cabina locomotivei inca in curtea Fabricii de hartie in timpul relocarii, locomotiva si vagonul postate pe amplasamentul actual, trenul electric expus pe peronul garii Busteni foto (c) Daniel Secarescu