joi, 31 ianuarie 2013

Oprire tehnică





Din când în când mocănița se oprește pentru a remedia probleme tehnice apărute pe linie sau pur și simplu doar pentru a unge părțile mecanice. Iarna, în special, munca este cea mai grea pentru că gheața și frigul îngreunează eforturile mecanicilor, fochiștilor și personalului de tren. 


================================
Foto: mocănița "Elveția" (764-421) cu Iliuța și Rexi, foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro


miercuri, 30 ianuarie 2013

Curbă după curbă







După mai multe curbe și pante grele mocănița ajunge la Novicior. Mai este destul drum de făcut până la Făina.













================================
Foto: mocănița "Elveția" (764-421), foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro

marți, 29 ianuarie 2013

Mocănița la alimentare






Locomotiva cu abur pentru linii forestiere, mocănița, funcționează în principal cu apa și lemn. 







Carbunele este prea scump sa fie adus la munte. Din când în când mocănița se oprește pentru a-și reumple tenderul cu apă pentru a urca alți câțiva kilometri. După o scurtă oprire locomotive iși continuă urcușul cu abur și fum “proaspat”. 


================================
Foto: mocănița "Elveția" (764-421), foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro


luni, 28 ianuarie 2013

Frig, frig, dar mocănița funcționează







Dimineața devreme pe Valea Vaserului. 









Mocănițele sunt aproape înghețate și se aplică soluții tradiționale. Cutia de unsoare este prea rece și uleiul a devenit prea gros după o noapte cu temperaturi de -10 grade. 

================================
Foto: mocănița "Elveția" (764-421), foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro

vineri, 25 ianuarie 2013

Iarna cu mocăniţa






Iarna cu mocăniţa pe Valea Vaserului. 
Fiecare curbă are secretele şi surprizele ei.




  










================================
Foto: mocănița "Elveția" (764-421), foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro

miercuri, 23 ianuarie 2013

Cu mocanita in 2013 - program pentru linia Viseu de Sus






Trenurile turistice cu mocaniţa vor circula şi anul acesta ca trenuri speciale pentru turişti. Acestea vor pleca din gara CFF Vişeu de Sus (gara mocăniţei) şi vor merge pe Valea Vaserului până la Paltin.











Programul CFF Vişeu de Sus 2013
Între: 
27 aprilie - 30 iunie 2013 si 19 septembrie - 3 noiembrie 2013,
Trenurile circulă joi, vineri, sâmbătă, duminică cu plecare din gara CFF Viseu de Sus (09.00) până la Paltin (~11.00) şi întoarcere la Vişeu (~14.30).
Tarife:
Adulţi 45,-Ron, studenţi, pensionari, persoane cu dizabilităţi 37,-Ron, copii 32,-Ron (copii între 6 –16 ani; copii până la 6 ani călătoresc gratuit).

Între:
1 iulie - 15 septembrie 2013,
Trenurile circulă în fiecare zi cu plecare din gara CFF Viseu de Sus (09.00) până la Paltin (~11.00) şi întoarcere la Vişeu (~15.30).
Tarife:
Adulţi 48,-Ron, studenţi, pensionari, persoane cu dizabilităţi 39,-Ron, copii 35,-Ron (copii intre 6 –16 ani; copii până la 6 ani călătoresc gratuit).

Reduceri de 10% din preţul normal pentru grupuri mai mari de 15 persoane plătitoare şi care fac o rezervare în prealabil.
Casa de bilete este deschisă în gara mocăniţei CFF Vişeu de Sus începând cu ora 07.00.

Recomandare pentru o experienţă feroviară cu totul specială: puteti să rezervaţi un pachet de cazare şi bilet rezervat pentru călătoria cu mocăniţa. Detalii şi tarife pe www.cffviseu.ro

Cateva aspecte pe care trebuie sa le luati in considerare pentru a avea parte de o experienta placuta cu Mocanita:
  1. Grupurile trebuie sa fie anuntate (sa-si rezerve prezenta) din timp, telefonic sau prin e-mail. Fara o rezervare prealabila nu veti avea garantia locurilor!
  2. Elevii, studentii, pensionarii si persoanele cu handicap sunt rugate sa detina asupra lor carnetele sau legitimatiile nominale care atesta statutul lor;
  3. Nu sunt valabile abonamentele sau legitimatiile emise de C.F.R. sau alte companii de transport;
  4. In sezonul de varf (28 iunie – 16 septembrie), in fiecare zi de luni, tariful pentru copii este redus la 29,- Ron;
  5. Grupurilor de turisti li se recomanda inchirierea unui tren charter;
  6. Urcarea si intrarea in tren este permisa doar pe baza biletului de calatorie!
  7. Trenurile pot fi amanate spontan sau chiar anulate daca exista avertizari meteo nefavorabile circulatiei trenului. De asemenea poate aparea, in cazuri exceptionale, necesitatea inlocuirii locomotivei cu abur cu una diesel;
  8. Din cauza ofertei reduse de locuri in trenurile regulate, va rugam insistent sa nu ocupati locurile cu bagaje, ci sa le depozitati in spatiile destinate lor;
  9. Pe parcursul calatoriei trebuie obligatoriu respectat regulamentul CFF, care prevede normele de conduita ale pasagerului.
  10. Pentru evitarea unor situaţii neplacute la intoarcere, turistii sunt rugati sa-si pastreze locurile initiale din tren.

Transportul lemnului cu trenul

De-a lungul intregului an, circula trenuri pentru productie fara un program fix, ci dupa necesitatile activitatilor de productie din zona.
Pentru asigurarea normelor de siguranta a turistilor si calatorilor pe linia CFF Viseu de Sus accesul persoanelor straine in trenurile pentru productie este strict interzis.


==================================
Foto (c) Daniel Secarescu | www.mocanita.ro

joi, 17 ianuarie 2013

Mocanita post vacanta



După perioada sărbătorilor când la Moldoviţa mocăniţa a funcţionat din decembrie până în ianuarie spre deliciul vizitatorilor, iată că s-a aşezat un strat de zăpadă parcă să păstreze linia până la urmatoarele trenuri. 



Cel puţin pentru un moment nu sunt preconizate trenuri speciale cu abur în această zonă, dar continuă eforturile CFI (www.cfi.ro) pentru întreţinerea complexului CFF Moldoviţa. În cazul în care zăpada va da de furcă şi anul acesta pe linie se află locomotiva “Crişcior 5” (Reşita) pentru deszăpezire. 

Foto: "Criscior 5" cu un tren special pe CFF Moldovita, foto (c) Georg Hocevar | www.cfi.ro
Video: 762-209 cu un tren special şi probleme cu zăpada pe CFF Moldoviţa, video (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro