sâmbătă, 18 iulie 2009
O alta locomotiva salvata. Sau nu?
Conceptul de salvare a unei locomotive cu abur este foarte vast si poate cuprinde de la simpla scoatere din noroi a osiilor unei locomotive pana la restaurarea si repunerea in functiune a unei locomotive de mult abandonate.
La inceputul acestei saptamani locomotiva 764-414 a fost luata de la Tecuci si adusa la Bucuresti, intr-un parc nou din Sectorul 4. Scopul acestei deplasari este de a lua locomotiva din depoul Tecuci unde ramasese ca si uitata si adusa in acest parc unde va fi reparata si vopsita, la exterior, urmand sa faca deliciul copiilor si vizitatorilor care o vor admira.
Cu toate ca nu va fi reparata pentru a fi functionala, cred ca locomotiva a fost salvata dintre corcodusii din depou si adusa in parc pentru a da un caracter aparte acestuia. Cei care ati calatorit cu autobuzele cu butelii de gaz deasupra va mai amintiti probabil de linia ingusta din Parcul Tineretului. Acolo circulau, si inca ii mai incanta pe copii, cateva vagoane trase de un loco-tractor. Inital am crezut ca 764-414 va fi dusa in acest parc pentru completarea peisajului "feroviar".
Considerata ca o mascota a Depoului Tecuci locomotiva avea sa devina singura marturie a istoriei trecute prin acest depou pentru ca astazi mai toti mecanicii si maistrii sunt la pensie sau urmeaza sa plece la alte firme. Un prezent destul de "pustiu" pentru acest depou, dar care cu mare dragoste a donat spre custodie locomotiva pentru ca si locuitorii de pe Dambovita sa se bucure de o veche "mocanita".
Prin urmare intrebarea ramane: locomotiva a fost salvata sau doar deplasata intr-o alta locatie? Ar fi fost mai potrivit sa fie expusa in Parcul Tineretului sau oricum nu conteaza locatia pentru ca nu are legatura istorica cu Bucurestiul si oricum ramane nefunctionala?
Locomotiva 764-414 a fost construita la Resita in 1952 si din 1969 a lucrat din greu pe CFF Orastie pana in 1988.
Programul si tarifele Mocanitei din Viseu
De la publicarea programului in ianuarie 2009 destinatiile si tarifele s-au mai modificat. Ne grabim sa va aducem aici ultimile noutati.
Programul de circulatie pentru lunile iulie si august:
Luni - sambata: Paltin (21,6 km), plecare 8.30, sosire 15.30, tarif adulti 35,- lei;
Programul de circulatie pentru septembrie si octombrie:
Luni, miercuri, vineri: Cozia (18,5 km), plecare 8.30, sosire 12.00, tarif adulti 35,-lei.
Casa de bilete si biroul de informatii sunt deschise in fiecare zi, mai putin duminica, incepand cu ora 7.00 si se afla in gara CFF, gara mocanitei (vezi localizare).
Orarul si timpii de sosire sunt estimativi si pot suferi modificari in cazul in care este aglomeratie la plecare sau daca pe traseu se apar evenimente neplacute.
In lunile de vara trenul este foarte aglomerat ca si intreaga zona a Maramuresului. Este bine sa faceti rezervari din timp si sa verificati valabilitatea acestora, iar despre orarul mocanitei sa va informati cu o zi inainte de la gara CFF. Trenul cu abur este adus la peron in jurul orei 8.00 si atunci este bine sa ocupati locuri din timp.