marți, 21 septembrie 2010
Ultimile pregatiri pentru drum cu mocanita
Dupa fotografiile de noapte si manevra de dimineata toate trenurile de productie au plecat pentru ca noi sa avem spatiu in depou sa ne desfasuram. Astazi avem si soare, cel putin pentru inceput, asa ca se anunta o zi lunga in munti, ziua "Mariutei".
Mariuta, sau 764-211, este mocanita fabricata in 1910 si care inca mai functioneaza pe CFF Viseu de Sus, in Maramures. Dupa o activitate pe mai multe linii forestiere din tara si un repaos ca fier vechi de mai multi ani, aceasta locomotiva cu abur a fost readusa la viata din 2005 spre marea bucurie a pasionatilor feroviari si a turistilor.
Duminica dimineata am avut surpriza sa o vad pe "Mariuta" la trenul de turism. De obicei este o prezenta mai rara la trenurile de fiecare zi fiind folosita cu precadere la trenurile speciale. De aceea foto tururile sunt o ocazie cand cu siguranta o pot vedea la lucru si nu numai cu vagoane de turisti, dar mai ales cu trucuri incarcate cu busteni sau cu vagoane de calatori ce duc tapinarii la munca in padure.
Astazi am avut parte de un tren autentic de anii '60-'70 de pe CFF Viseu de Sus cu tender, clasicul vagon verde pentru calatori si trucuri. In garnitura a mai fost atasat un vagon platforma, denumit popular "UTB", ce este deosebit de atractiv pentru fotografi pentru panorama pe care o ofera.
Maine o noua zi speciala: 764-243, Krauss-ul, pe CFF Moldovita. Mergem pana acolo in primul rand pentru ca niciunul din membrii grupului nu a vazut locomotiva mergand de cand a fost readusa in Romania si reparata. De la Moldovita va fi transportata direct la Agnita pentru evenimentul de sambata, asa ca aveti timp sa ajungeti pentru turele de weekendul ce urmeaza.
===============================
Foto (c) Daniel Secarescu | www.mocanita.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu