miercuri, 19 decembrie 2012
Calendarul "Mocanița 2013"
Indiscutabil calendarul rămâne un ghid indispensabil pe tot parcursul anului iar calendarul feroviar este cu siguranță un obiect de colecție pentru pasionați.
Fie că vă vi-l doriți pentru propriul perete, fie că îl veți dota pe Moș Crăciun cu câteva exemplare, adăugăm la colecția anilor trecuți cele mai accesibile modele pentru 2013.
„Hilfe für die Wassertalbahn/Rumänien“, fundația elvețiană, are și în acest an deja clasicul 30x42 cm în secțiunea "shop". Spre deosebire de anii precedenți, modelul 2013 conține imagini nu numai cu mocănița de pe CFF Vișeu de Sus, dar și cu locomotive cu abur de pe alte linii înguste din Bosnia, Ungaria, Slovacia și Serbia.
Biroul de turism al CFF Vișeu de Sus propune pentru 2013 un model de perete format A3 în secțiunea "souvenir" a site-ului www.cffviseu.ro. Calendarul conține imagini cu mocănița de pe CFF Vișeu de Sus realizate în mai multe sezoane ale lui 2012.
O atenție deosebită merită anul acesta și calendarul asociației "Prietenii mocăniței" din Sibiu, care în cele douăsprezece pagini și copertă (format A4) rememorează cele mai importante 13 momente din activitatea de voluntari din 2012. Calendarul lor are în acest fel nu numai rolul de organizator lunar pentru 2013, dar reprezintă și invitația de a vă alătura eforturilor voluntarilor de salvare a liniei înguste Sibiu-Agnita.Calendarul se poate comanda de pe site-ul asociației, sau prin pagina de contact.
Pe lângă acestea merită de menționat și modelul "Images 2013" al englezilor de la Cadeco, model care pentru prima data include și Romania.
luni, 17 decembrie 2012
Cu "huţulca" în Bucovina
Cât de interesantă poate sa fie o plimbare cu mocăniţa de la Moldoviţa la Argel?
Mocăniţa bucovineană se mai numeşte şi "huţulcă" iar linia de la Moldoviţa este una dintre cele mai pitoreşti din România. Sigur, asta mai ales după ce linia iese din peisajul construit al Moldoviţei şi ia drumul mai lesne sau mai anevoios spre Argel.
Încă de la venirea toamnei aşteptam ca şi mocăniţa de aici să-şi reia parcursul şi iată programul din sezonul 2012-2013:
- trenul circulă zilnic între 26 decembrie 2012 - 6 ianuarie 2013;
- plecări din Moldoviţa la orele 11.00 şi 13.00;
- preţ: 20 lei/pers. ptr adulţi, 10 lei-pers. ptr copii;
- mai multe detalii pe site-ul organizatorilor www.cfi.ro sau la telefon: 0754 055 630.
Alte imagini cu mocănița bucovineană pe: phototour.mocanita.ro
=================================
Foto: mocănița 762-209 luptând cu nămeţii pe CFF Moldoviţa, foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro
afişul trenurilor speciale cu mocăniţa pe CFF Mildoviţa, sezonul 2012-2013
vineri, 23 noiembrie 2012
Ahooo, ahooo cu mocănița
Nici în 2012 programul special pentru perioada de iarnă nu s-a lăsat prea mult așteptat și iată cum arată compunerea trenurilor speciale cu mocănița în decembrie și ianuarie.
Fie că va ninge, fie că zăpada se va lăsa așteptată trenul va circula în următoarele zile:
- decembrie 2012: 26 (miercuri), 27 (joi), 29 (sâmbătă);
- program special de revelion. Găsiți aici mai multe detalii;
- ianuarie 2013: 2 (miercuri), 5 (sâmbătă).
Detalii program:
Plecarea și sosirea:
Trenurile vor pleca din gara mocăniței CFF Viseu de Sus (ora 10.00) până la Paltin (sau Novăț în cazul în care vremea va fi nefavorabilă) și intoarcere la Viseu (~15.00).
Tarife:
Adulti 69,-Ron/pers, studenti: 54,-Ron/pers, copii (6-16 ani): 49,-Ron.
Tariful include:
Întâmpinare cu o țuică, o cafea, o plăcintă, călătoria cu mocănița și însoțitor de tren pe parcursul întregii călătorii, iar miercuri (26 dec) și joi (27 dec) veți avea parte de un program surpriză.
Pachet all inclusive:
Un platou grill şi o băutură răcoritoare pentru 93,- Ron/pers. adulți şi 63,- Ron/pers. copii.
Rezervări:
La telefon: 0744 686 716 sau prin e-mail: info@cffviseu.com (în limita locurilor disponibile)
Dacă vremea va fi nefavorabilă, programul şi traseul se vor adaptata condiţiilor meteo.
Transportul lemnului cu trenul
De-a lungul intregului an, circula trenuri pentru productie fara un program fix, ci dupa necesitatile activitatilor de productie din zona.Pentru asigurarea normelor de siguranta a turistilor si calatorilor pe linia CFF Viseu de Sus accesul persoanelor straine in trenurile pentru productie este strict interzis.
=================================
Foto: mocănița "Elveția" (764-421) trecând prin Valea Scradei, foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro
joi, 22 noiembrie 2012
Trenuri cu abur la Brad și Crișcior
Chiar dacă nu ajungeți pe Valea Vaserului pentru o plimbare cu mocănița în această vacanță de iarnă puteți să vă bucurați de trenuri cu abur și la Brad.
Trenurile de aici vor circula de la începutul lunii decembrie, deci ați avea timp să faceți câteva ture aici pentru ca mai apoi să vă mocăniți în Maramureș.
Programul de circulație al trenurilor de la Brad și Crișcior:
- Decembrie: 1 (sâmbătă), 2 (duminică), 6 (joi), 8 (sâmbătă), 9 (duminică), 15 (sâmbătă), 16 (duminică), 22 (sâmbătă), 23 (duminică).
Tariful călătoriei:
Adulți: 10,- Ron/pers, copii: 5,- Ron/pers. Tariful include călătoria dus-întors și fiecare copil va primi un cadou!
Orele de plecare precum și alte detalii puteți găsi în afiș sau pe site-ul CFI (www.cfi.ro)
- Update 11 decembrie - foto -
Daca detaliile legate de aceste trenuri nu v-au convins sa mergeti la Brad, atunci poate o vor face fotografiile! Foto (c) Georg Hocevar | www.cfi.roluni, 12 noiembrie 2012
Revelionul? Cu mocănița, firește!
Țuică fiartă, vin fiert, plăcinte și foc de tabără pe malul Vasserului.
Exact, și anul acesta puteți petrece revelionul într-un mod inedit pe CFF Vișeu de Sus. Fie că sunteți pasionați feroviari sau doar dornici de a petrece intr-un mod inedit, fie că ați mai fost și în anii anteriori sau că mergeți cu mocănița pentru prima data, iată detaliile pregătite cu minuțiozitate de cei de la CFF Vișeu de Sus:
Plecarea:
Trenul va pleca din gara mocăniței CFF Viseu de Sus (ora 18.30) până la Paltin (sau Novăț în cazul în care vremea va fi nefavorabilă) și se va întoarce la Viseu în jurul orei 03.30, în ianuarie.
Preț:
Adulti 198,-Ron/pers, copii (6-16 ani): 98,-Ron. Prețul nu include cazare.
Tariful include:
Întâmpinare cu o țuică, antreuri pe drum, călătoria cu mocănița, însoțitor de tren pe parcursul întregii călătorii, cina de revelion, șampanie la miezul nopții, artificii, foc de tabără, divertisment.
Nu sunt incluse în preț alte băuturi ce pot fi consumate la barul amenajat.
Rezervări:
La telefon: 0744 686 716 sau prin e-mail: info@cffviseu.com (în limita locurilor disponibile)
Dacă vremea va fi nefavorabilă, programul şi traseul se vor adaptata condiţiilor meteo.
Transportul lemnului cu trenul
De-a lungul intregului an, circula trenuri pentru productie fara un program fix, ci dupa necesitatile activitatilor de productie din zona.Pentru asigurarea normelor de siguranta a turistilor si calatorilor pe linia CFF Viseu de Sus accesul persoanelor straine in trenurile pentru productie este strict interzis.
=============================================
Foto: mocănița "Krauss" (763-193) trecând de Valea Scradei pe CFF Vișeu de Sus, foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro
miercuri, 7 noiembrie 2012
Prânz în mocăniță
Când este prânzul mai bun?
Sus, în pădure, cu "Nea' Vasile", lângă foc pentru că afară e zăpadă, pe un lemn mai plat, cu pâine și câta sare.
=================================
Foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro
luni, 17 septembrie 2012
Grijă
“Nelu” unul dinre cei mai vechi și pricepuți mecanici de locomotive cu abur pe CFF Vișeu de Sus.
=================================
Foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro
duminică, 5 august 2012
luni, 16 iulie 2012
Mocanita - expozitia de modelism feroviar
Daca nu unic atunci cu siguranta "Cupa Mocanita" este un eveniment rar.
O expozitie de modelism feroviar este cel mai bun prilej de a arata copiilor si publicului in general ce inseamna tehnica feroviara si cum sunt transpuse pe sine principii si fenomene fizice si mecanice.
La expozitia din Rasnov se intampla mai mult decat atat. Dioramele prezentate sunt replici fidele ale unor locuri sau cladiri din tara, vagoanele si locomotivele pot fi studiate in detaliu, iar cei care nu urmaresc forum-urile sau site-urile de specialitate vor fi surprinsi sa descopere locomotive si vagoane romanesti. Detalii de sub un milimetru sunt reproduse pentru a conferi modelului originalitate iar migala cu care aceste detalieri au fost reproduse transforma modelele de serie in unicate de mare valoare.
Merita sa mergeti sa vizitati expozitia deschisa in "Casa de cultura Rasnov" pana duminica (22 iulie 2012) la ora 17.00 pentru a face cunostinta, sau a revedea, o lume speciala, plina de detalii unicat.
In acest an la Rasnov expun pasionati din toata tara iar accesul in expozitie se face pe baza de donatii. Sa speram ca in 2013 expozitia va avea un spatiu si mai mare pentru a putea gazdui toate modelele disponibile pentru concurs si expozitie.
Mocaniti-va (si) la Rasnov!
luni, 26 martie 2012
Cu mocanita de Paste la Viseu si Moldovita
Chiar daca Sarbatoarea Pascala nu este traditionala pentru plecat de acasa cei care doresc sa-si petreaca mini-vacanta intr-un mod inedit o pot face, fireste, cu mocanita. Si nu oricum pentru ca va recomandam un tur prin Maramures si Bucovina pentru a va bucura de natura si trenuri de epoca la Viseu si Moldovita.
Programul mocanitelor
CFF Viseu de Sus
8, 15 (cu program surpriza), 16, 17, 19, 21 aprilie 2012, plecare din Viseu de Sus (10.00) pana la Paltin si intoarcere in Viseu (~15.00).
Pretul biletelor: adulti 49,- Ron, studenti, pensionari 43,- Ron, copii 36,- Ron.
In gara mocanitei Viseu de Sus veti fi intampinati cu o tuica buna, cafea si placinta din partea casei iar la Paltin graterele vor sfarai contra cost.
Locurile sunt limitate iar rezervari se pot face la telefon: 0744 686 716 sau prin email la: info@cffviseu.ro. Mai multe detalii pe www.cffviseu.ro
CFF Moldovita
15, 17, 18 aprilie si apoi in fiecare sambata si duminica pana in 7 octombrie 2012 cu plecare din Moldovita la orele 11.00 si 15.00 si cu intoarcere la orele 14.00, respectiv 18.00.
Pretul biletelor: adulti 20,- Ron, copii 10,- Ron.
Mai multe detalii puteti gasi pe www.cfi.ro
Mai multe detalii pe www.mocanita.ro
Mocaneala placuta!
======================
Foto: mocanita "Mariuta" pe CFF Viseu de Sus, (c) Daniel Secarescu si locomotiva 762-209 pe CFF Moldovita, (c) Georg Hocevar
miercuri, 21 martie 2012
Program mocanita 2012 la Viseu
Mocanita "Mariuta" trecand prin Valea Scradei | Foto (c) Daniel Secarescu |
Trenurile speciale cu abur pe linia ingusta de la Viseu de Sus vor circula in 2012 dupa urmatorul program:
Noutati de iarna! Gasiti aici programul trenurilor pentru sezonul de iarna 2012-2013.
Intre:
3 mai - 24 iunie 2012 si
20 septembrie - 28 octombrie 2012,
Trenurile circula joi, vineri, sambata, duminica cu plecare din gara CFF Viseu de Sus (09.00) pana la Paltin (~11.00) si intoarcere la Viseu (~14.30).Tarife:
Adulti 42,-Ron, studenti, pensionari, persoane cu dizabilităţi 36,-Ron, copii 29,-Ron (copii intre 6 –16 ani; copii pana la 6 ani calatoresc gratuit).
Intre:
28 iunie - 16 septembrie 2012,
Trenurile circula in fiecare zi cu plecare din gara CFF Viseu de Sus (09.00) pana la Paltin (~11.00) si intoarcere la Viseu (~15.30).Tarife:
Adulti 45,-Ron, studenti, pensionari, persoane cu dizabilităţi 39,-Ron, copii 32,-Ron (copii intre 6 –16 ani; copii pana la 6 ani calatoresc gratuit).
Reduceri de 10% din pretul normal pentru grupuri mai mari de 15 persoane platitoare si care fac o rezervare in prealabil.
Casa de bilete este deschisa in gara mocanitei CFF Viseu de Sus incepand cu ora 07.00.
Incepand din acest an puteti sa rezervati un pachet de cazare si bilet rezervat pentru calatoria cu mocanita. Detalii si tarife pe www.cffviseu.ro
Cateva aspecte pe care trebuie sa le luati in considerare pentru a avea parte de o experienta placuta cu Mocanita:
- Grupurile trebuie sa fie anuntate (sa-si rezerve prezenta) din timp, telefonic sau prin e-mail. Fara o rezervare prealabila nu veti avea garantia locurilor!
- Elevii, studentii, pensionarii si persoanele cu handicap sunt rugate sa detina asupra lor carnetele sau legitimatiile nominale care atesta statutul lor;
- Nu sunt valabile abonamentele sau legitimatiile emise de C.F.R. sau alte companii de transport;
- In sezonul de varf (28 iunie – 16 septembrie), in fiecare zi de luni, tariful pentru copii este redus la 29,- Ron;
- Grupurilor de turisti li se recomanda inchirierea unui tren charter;
- Urcarea si intrarea in tren este permisa doar pe baza biletului de calatorie!
- Trenurile pot fi amanate spontan sau chiar anulate daca exista avertizari meteo nefavorabile circulatiei trenului. De asemenea poate aparea, in cazuri exceptionale, necesitatea inlocuirii locomotivei cu abur cu una diesel;
- Din cauza ofertei reduse de locuri in trenurile regulate, va rugam insistent sa nu ocupati locurile cu bagaje, ci sa le depozitati in spatiile destinate lor;
- Pe parcursul calatoriei trebuie obligatoriu respectat regulamentul CFF, care prevede normele de conduita ale pasagerului.
- Pentru evitarea unor situaţii neplacute la intoarcere, turistii sunt rugati sa-si pastreze locurile initiale din tren.
Transportul lemnului cu trenul
De-a lungul intregului an, circula trenuri pentru productie fara un program fix, ci dupa necesitatile activitatilor de productie din zona.Pentru asigurarea normelor de siguranta a turistilor si calatorilor pe linia CFF Viseu de Sus accesul persoanelor straine in trenurile pentru productie este strict interzis.
==================================
Foto (c) Daniel Secarescu | www.mocanita.ro
miercuri, 29 februarie 2012
Cu mocanita la Moldovita
/click pe imagine pentru galerie/ |
CFF Moldovita este functionala si nu numai pentru trenurile sezoniere organizate pentru turistii ce viziteaza regiunea istorica, ci asa cum ne dorim ca pasionati de mocanite.
Dupa mai multi ani de reconstructie linia care pleaca din depou a fost unita cu partea de sus, prin aceasta legandu-se feroviar localitatile Moldovita si Argel. Dupa anii '90 linia fusese intrerupta de catre transportatorii de lemn cu camioane pentru a nu avea concurenta din partea trenului. De cativa ani buni CFI Criscior face lobby, pe de o parte, si lucreaza la reconstructia liniei, pe de alta parte, pentru ca CFF Moldovita sa redevina la forma din anii '70, apogeul cailor ferate forestiere din punct de vedere al lungimilor pe care le aveau.
Din 2011 linia a fost completata si acum se poate ajunge din nou la Argel cu mocanita. Inca de anul trecut ne-am bucurat sa aflam acest lucru si acum ne-am gandit sa profitam de ocazia foto-tur-ului de iarna de la Viseu ca sa dam o fuga pana la Moldovita. Zapada insa ne-a facut drumul mai greu iar cum in Moldovita ningea de duminica, miercuri se faceau inca eforturi mari pentru deszapezire. Cu toate ca am plecat cu trenul mai tarziu dacat de obicei echipa de interventie nu facea fata sa curete linia, mai ales in unele locuri unde zapada cazuse pe linie si de pe sosea.
In acest fel, si datorita muncii depuse de dl. Hocevar si echipa sa, am avut parte de un tren cu totul special. Locomotiva 762-209 (Krauss Munchen 1917) era prea mica pentru atata zapada, dar cu toate acestea a reusit sa ne duca 5 km pana unde stratul de omat atingea aproximativ 30 cm. De aici inaintarea era practic imposibila. Ma intreb cum ar fi reusit sa faca fata 763-193 daca ar mai fi fost la Moldovita si daca ar fi fost folosita pe asa o zapada. Cert este ca 762-209 a facut deliciul participantilor prin patinarile repetate si viteza pe care a prins-o pe alocuri pentru a putea sa treaca prin zapada.
Dupa primii kilometri grupul nu a mai fost nevoit sa mearga in tren pentru ca si pe jos puteam sa depasim trenul in timp ce echipa muncea la deszapezire. Si a fost o munca destul de grea asa cum puteti sa vedeti in secventele din filmul de mai jos si, ningea in continuare...
======================================
Foto & video (c) Daniel Secarescu | Mocanita
marți, 28 februarie 2012
Tura de duminica
Pana acum nu mai ajunsesem cu automotorul la Valea Babei. Foto (c) Daniel Secarescu |
Vremea ne ajuta din plin sa avem un fototur special.
Daca pentru duminica ne programasem un tren "clasic" cu abur pana la Valea Babei si sa ramanem acolo pana luni, avalansa de sambata si gheata de pe linie ne-a facut sa mergem cu un vehicul mai inalt si fara robineti la cilindrii. Automotorul folosit pana acum doar ca mijloc de insotire a mocanitei s-a dovedit o vedeta inedita si s-a bucurat chiar de mai multe fotografii/ora ca o mocanita.
luni, 27 februarie 2012
Mocanita prin ninsoare
Daca duminica, in prima zi a foto tur-ului, ne-a nins la Novicior, luni ne-a nins la Paltin. Si a nins tare!
Trenul de productie remorcat de "Elvetia" a plecat din depou pentru un drum la Faina. Dupa avalansa de sambata era nevoie mare de vagoane la deal si mai ales in Delta Novat unde se incarcau lemnele depozitate sambata pentru a elibera vagoanele prinse in zapada. De aceea nu mai putin de cinci trenuri au plecat in aceasta dimineata din depou, noi fiind cel de-al patrulea.
Toate bune si frumoase, poze, filmari pana la Paltin unde ne astepta ninsoarea. Ningea atat de tare incat nu avea rost sa ne departam de locomotiva pentru ca oricum nu se mai vedea prin perdeaua de nea.
Trenul a avansat foarte greu, dar fiind o zi de lucru totul a mers bine pentru ca oamenii de pe linie deszapezeau macazele sau punctele mai importante pentru trecerea trenului.
Imaginile sunt graitoare.
Foto&video (c) Daniel Secarescu | www.mocanita.ro
sâmbătă, 25 februarie 2012
Tren de ajutor
Trenul de ajutor cu locomotiva diesel. Foto (c) Daniel Secarescu | www.mocanita.ro |
Dintr-o data este mult mai cald pe Valea Vaserului cu temperaturi pozitive ce duc la topirea zapezii incet-incet.
Aceasta a dus la aparitia avalanselor in asa fel incat ceea ce a fost acum doua saptamani pare un decor regizat.
Astazi primul tren de productie ce venea la vale a fost surprins de o avalansa si de mai bine de 4 ore se tot lucreaza la destroienire.
Imediat dupa anuntul avalansei un tren de ajutor a plecat sa sprijine deszapezirea. In aceste conditii orice cupa sau lama de metal motorizata poate sa faca diferenta si nu s-a precupetit niciun efort. Maine, chiar daca este duminica, un tren cu plug va pleca la prima ora pentru redeschiderea liniei si o inspectie tehnica a liniei pana la Comanu.
duminică, 19 februarie 2012
Cu mocanita prin avalansa
Cand pornim intr-un foto-tour cu mocanita nu putem sa stim precis cum va fi vremea. Speram doar ca iarna sa avem cat mai multa zapada ca sa prindem plugul in actiune, iar toamna culorile sa depaseasca puterea de randare a lui Adobe RGB. Fiecare participant isi doreste sa faca fotografii diferite de ale celorlalti si, daca se poate, intr-un decor unic. Saptamana trecuta am avut parte pe CFF Viseu de Sus de un decor rar. O avalansa.
Ninsoarea incetase si era chiar soare cand am plecat din Viseu. Dupa Valea Scradei insa s-a pornit un vant ciudat care in Novat te facea sa te apuci de ce prindeai mai intai ca sa nu te darame. Trecusera inaintea noastra o drezina si automotorul care acum erau prinse intr-o 'avalansa' si incercau sa se intoarca la Novat. Dupa Delta locomotiva fiind mai puternica a plecat prima pentru ca stratul de zapada nu era prea mare si putea sa treaca facand loc astfel si celor care urmau sa vina dupa noi. Zis si facut numai ca prin trecerea Mariutei s-a deschis panta avalansei si mai multa zapada a cazut si in spate, prinzand-o la mijloc.
Munca la lopata era zadarnica nu numai din cauza volumului mare de omat cat pentru ca vantul troienea in continuare straturi-straturi de zapada proaspata. Restul il vedeti in film.
Dupa toata aceasta munca de cateva ore mocanita si-a continuat drumul spre Novicior unde a lasat vagoanele goale pentru a doua zi. Cu toate ca eram pregatiti pentru orice vreme si trenul de ajutor a adus TAF-ul in aproximativ 20 de minute aceasta intamplare a facut deliciul participantilor si a fost o adevarata aventura.
Ninsoarea incetase si era chiar soare cand am plecat din Viseu. Dupa Valea Scradei insa s-a pornit un vant ciudat care in Novat te facea sa te apuci de ce prindeai mai intai ca sa nu te darame. Trecusera inaintea noastra o drezina si automotorul care acum erau prinse intr-o 'avalansa' si incercau sa se intoarca la Novat. Dupa Delta locomotiva fiind mai puternica a plecat prima pentru ca stratul de zapada nu era prea mare si putea sa treaca facand loc astfel si celor care urmau sa vina dupa noi. Zis si facut numai ca prin trecerea Mariutei s-a deschis panta avalansei si mai multa zapada a cazut si in spate, prinzand-o la mijloc.
Munca la lopata era zadarnica nu numai din cauza volumului mare de omat cat pentru ca vantul troienea in continuare straturi-straturi de zapada proaspata. Restul il vedeti in film.
Dupa toata aceasta munca de cateva ore mocanita si-a continuat drumul spre Novicior unde a lasat vagoanele goale pentru a doua zi. Cu toate ca eram pregatiti pentru orice vreme si trenul de ajutor a adus TAF-ul in aproximativ 20 de minute aceasta intamplare a facut deliciul participantilor si a fost o adevarata aventura.