sâmbătă, 9 mai 2009

Drezina din Cornatel, Sibiu

Si cum nu puteam sa lasam sa treaca o saptamana fara sa incercam ceva feroviar prietenii nostri ne-au povestit despre

Si cum nu puteam sa lasam sa treaca o saptamana fara sa incercam ceva feroviar prietenii nostri ne-au povestit despre "drezina de la Cornatel". Cornatel a ajuns o gara uitata pe linia de la Sibiu la Agnita, parasita de CFR, dar pastrata in conservare prin grija catorva pasionati. Unul dintre acestia a construit o drezina cu mecanism de bicicleta, mai exact, doua biciclete vechi care antreneaza o osie motoare si pune in miscare un vagonet facut din profile sudate.

Bicicletele, sau ce a mai ramas din ele, pot si actionate si individual iar forta de pedalare a unui "calator" poate pune in miscare vagonul pe doua osii. In acelasi timp pot calatorii pana la 6 persoane, cu conditia ca doua sa pedaleze cu destula forta pentru a putea urca micile pante sau pentru a trece peste iarba care a invadat linia. Exista si cativa copaci care se tin deja semeti pe marginea liniei si dupa mai mult de 4 km nu se mai poate avansa.

Cornatel a ajuns o gara uitata pe linia de la Sibiu la Agnita, parasita de CFR, dar pastrata in conservare prin grija catorva pasionati. Unul dintre acestia a construit o drezina cu mecanism de bicilceta, mai exact, doua bicilete vechi care antreneaza o osie motoare si pune in miscare un vagonet facut din profile sudate.

A fost o experienta inedita cu atat mai mult cu cat nu cred ca mai exista in alta parte drezine "pe baza de biciclete". Pe langa aceasta este de laudat si actiunea sibienilor care au gasit un mod inedit de a reatrage atentia catre aceasta linie. Daca la fiecare 10 km de linie ingusta din tara ar exista cate o drezino-bicicleta atunci poate ca turismul feroviar ar mai avea inca o sansa iar cei interesati s-ar bucura de noi destinatii pentru cate o velorutie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu