miercuri, 10 aprilie 2013

Dimineața, în depoul mocăniței







Dimineața devreme în depoul mocănițelor CFF Vișeu de Sus. 







Având în vedere colecția de mocănițe care se găsește în depoul Vișeu de Sus (Maramureș) acum este cel mai bun moment să vă mocănițiAnul acesta vor circula (la trenuri de turism sau speciale): 764-211 ("Măriuța"), 764-435 ("Bavaria") și 764-421 ("Elveția"). Mocănița 764-408 ("Cozia-1") este în reprații și probe și se fac eforturi să fie gata până în luna mai sau iunie. Locomotiva, de proveniență, austriacă 763-193 este pregătită pentru trenuri speciale.

==================================
Foto: mocănițele 764-408 și 763-193 în depoul CFF Vișeu de Sus, foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro 

marți, 9 aprilie 2013

Vine primăvara!




Zăpada s-a dus bine și primăvara se apropie cu trenuri turistice și evenimente speciale pe Valea Vaserului.







Găsiți aici mai multe detalii despre programul mocăniței de pe CFF Vișeu de Sus în 2013.

==================================
Foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro

marți, 19 martie 2013

Tren special cu mocanița




Tren turistic cu mocanița la Vișeu de Sus, Maramureș, sâmbătă 23 martie. 








Trenul va pleca din gara mocaniței la ora 10.00, tarifele fiind urmatoarele:
- adulţi: 45 lei/pers; 
- studenţi: 37 lei/pers; 
- copii: 32 lei/pers.

Mai multe detalii și rezervări la numarele de telefon 0744 686 716 sau 0262 353 381.

Mocăniți-vă! 


==================================
Foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro

joi, 14 februarie 2013

Trenul de producție


Pentru iubitorii de locomotive diesel CFF Vișeu de Sus are o varietate de locomotive care vă vor încânta remorcând trenurile de producție zilnice.


Cum locomotivele cu abur, mocănițele, sunt folosite numai la trenurile speciale, trenurile de producție circulă zilnic remorcate de locomotive diesel hidraulice din seria L45H. De cele mai multe ori circulă câte două trenuri zilnic iar dacă mai este necesar un al treilea tren va fi trimis “la deal”, remorcat de “Ecaterina” sau “Cristina”.


În imaginile alaturate sunt locomotivele 87-0015-5 (ex. CFR depoul Târgu Mureș) și 87-0032-0 (ex. CFR depoul Alba Iulia). Dieselul roșu tractează un tren de producție "special" având intercalat plugul de zăpadă între locomotivă și vagonul platformă, la un drum la Comanu.

Foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.com

marți, 12 februarie 2013

Mocăniţa la tunel





Locomotivele cu abur circulă mai greu iarna din cauza zăpezii şi mai ales din cauza gheţii care se formează pe linie. 



Există porţiuni de linie, mai ales în zona tunelurilor, unde, din cauza pantelor abrupte şi a zăpezii, mocaniţa înaintează greu patinând în timp ce trage la deal tot trenul. Din această cauză consumul de lemne şi apă este mai mare. În gara următoare mocăniţa se va opri pe malul râului pentru alimentare şi pentru a-şi trage sufletul dupa o porţiune grea. Vor mai urma şi altele până la destinaţie.







Foto: mocănița "Elveția" (764-421) trecând de primul tunel.
Video: mocăniţa "Măriuţa" (764-211) tot la primul tunel pe CFF Viseu de Sus, foto şi video (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro

joi, 31 ianuarie 2013

Oprire tehnică





Din când în când mocănița se oprește pentru a remedia probleme tehnice apărute pe linie sau pur și simplu doar pentru a unge părțile mecanice. Iarna, în special, munca este cea mai grea pentru că gheața și frigul îngreunează eforturile mecanicilor, fochiștilor și personalului de tren. 


================================
Foto: mocănița "Elveția" (764-421) cu Iliuța și Rexi, foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro


miercuri, 30 ianuarie 2013

Curbă după curbă







După mai multe curbe și pante grele mocănița ajunge la Novicior. Mai este destul drum de făcut până la Făina.













================================
Foto: mocănița "Elveția" (764-421), foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro

marți, 29 ianuarie 2013

Mocănița la alimentare






Locomotiva cu abur pentru linii forestiere, mocănița, funcționează în principal cu apa și lemn. 







Carbunele este prea scump sa fie adus la munte. Din când în când mocănița se oprește pentru a-și reumple tenderul cu apă pentru a urca alți câțiva kilometri. După o scurtă oprire locomotive iși continuă urcușul cu abur și fum “proaspat”. 


================================
Foto: mocănița "Elveția" (764-421), foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro


luni, 28 ianuarie 2013

Frig, frig, dar mocănița funcționează







Dimineața devreme pe Valea Vaserului. 









Mocănițele sunt aproape înghețate și se aplică soluții tradiționale. Cutia de unsoare este prea rece și uleiul a devenit prea gros după o noapte cu temperaturi de -10 grade. 

================================
Foto: mocănița "Elveția" (764-421), foto (c) Daniel Secărescu | www.mocanita.ro